Działalność Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Rypinie w warunkach rynkowych sprawia, że wymagania dotyczące jakości świadczonych usług medycznych, w zakresie profilaktyki i leczenia chorób wykonywanych w zgodzie z wiedzą medyczną, etyką zawodową oraz obowiązującym ustawodawstwem odgrywają coraz ważniejszą rolę.
Chcąc zwiększyć swoją wiarygodność w kontaktach z pacjentami, personelem, płatnikiem, dostawcami, organem założycielskim i wśród społeczności lokalnej Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Rypinie podjął decyzję o opracowaniu i wdrożeniu systemu zarządzania jakością według ISO 9001.
W SP ZOZ w Rypinie został opracowany i wdrożony system zarządzania jakością oparty na wymaganiach normy ISO 9001: 2015, zalecający procesowe podejście przy jego tworzeniu i ciągłe doskonalenie w czasie jego funkcjonowania.
Zakres systemu zarządzania jakością w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Rypinie obejmuje: świadczenia medyczne w zakresie leczenia stacjonarnego krótkoterminowego o profilu zachowawczym i zabiegowym, leczenia długoterminowego, diagnostyki laboratoryjnej, radiologicznej i endoskopowej oraz pomocy doraźnej.
Powyższy system obowiązuje od 2007 roku.